lilla livet

jag vaknar lite disig på kvällen. vi båda har sovit till och från hela dagen - baksmällan från igår går inte omärkt förbi. det första jag ser är hans mobil som ligger upp-och-ner framför mig, det ger mig en obehaglig känsla från förr. jag är lite yrvaken men inser snabbt att jag sovit bort så gott som hela dagen. klockan är över 22 och han sover sött och oskyldigt bakom mig. som bara han kan göra. 

den där mobilen ligger ändå upp-och-ner. jag kan inte låta bli. jag slår in hans låskod på mobilen och det första jag ser är siri-appförslag, och där ligger den. kik-appen. jag vet redan vad det betyder. hela handen börjar skaka medan jag läser genom konversationerna... "mmm du är så sexigt dirty", "skulle vilja ligga i en 69a med dig" är några av de saker jag hinner läsa innan jag får svindel och i panik stänger igen allting. låtsas som jag aldrig sett det. men det har jag. jag famlar efter mina cigaretter och låtsas som att jag ska gå ner och röka - som att allt är som vanligt.

jag tänder cigaretten och ringer min bästa vän utan svar. ringer min andra bästa vän och han svarar - och nu säger jag det högt. han har gjort det... igen. jag går bort från porten för jag vill inte att han ska höra - vill förbereda mig innan jag fejsar honom. men det hinner jag inte. han fattar direkt och jag vet fortfarande inte idag vad det var som gjorde att han förstod att han var påkommen.

han sprang ner genom porten och ut till mig, han var andfådd och försökte få fram orden som skulle förlåta allting... men dom kom aldrig. de enda orden som kom var ord om hur jag varit, vad jag gjort och inte gjort för vår relation. nu låg problemet plötsligt hos mig. igen. för tredje gången.

den kvällen grät jag mig själv till sömns och lät honom inte röra mig - fast det enda jag ville var att han skulle röra mig på det sättet som alltid fick mig att känna mig så älskad. och jag har inte blivit rörd på det sättet sen han.


bakgrund, lilla | bakgrund, kärlek, lilla, otrohet, relationer, relationsresan | |
upp